דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להיות איש מכירות יותר טוב ולחייך כל הדרך 

מאת    [ 09/02/2015 ]

מילים במאמר: 694   [ נצפה 2391 פעמים ]

חשיבות החיוך במכירות ידועה כבר שנים רבות ואיש מכירות ממולח ומקצועי יודע להשתמש בו לטובתו על מנת להגדיל את כמויות המכירות שלו. חיוך מצליח לשפר את חווית השירות של אנשי מכירות עם הלקוחות, את חווית המכירות אותה חווים הלקוחות וכמובן להגדיל את כמות המכירות. למעשה החיוך של איש המכירות הוא חלק מכרטיס הביקור שלו ביחד עם הייצוגיות והמקצועיות שלו. החיוך, אשר נוצר כתוצאה של מתיחת השרירים הנמצאים סביב הפה והעיניים הוא ביטוי להנאה, שעשוע ותחושה נעימה, הוא משרה תחושה נעימה על הסובבים אותך. מכיוון שהחיוך הוא לא תלוי תרבות ניתן לראות שמשמעותו האחידה בכל התרבויות בעולם משפיעה בצורה דומה על כולם ולכן הוא כלי מעולה לאיש המכירות. החיוך הוא תכונה מולדת אצלנו שאנו לא צריכים ללמוד אותה מהסביבה, זו פעולה פיזיולוגית הטמונה בנו מיום הולדתנו. אך מדוע זה כלי כל כך חשוב לאיש המכירות?

ראשית חשיבותו טמונה בהנאתו של איש המכירות עצמו. איש מכירות הוא טוב כאשר הוא נהנה בעבודתו, מרוצה ממנה ומקבל ממנה סיפוק רב. להגיע כל בוקר עם חיוך לעבודה זו אינה קלישאה אלא דרך חיים חשובה לאיש המכירות, ברגע שאתה מגיע מרוצה לעבודה שלך ההספק שלך ממנה יהיה גדול יותר – אתה תמכור יותר ואז תהנה יותר ממנה וחוזר חלילה. על מנת שאיש מכירות ייהנה בעבודתו הוא צריך לאהוב את מקום העבודה, להיות מתוגמל כראוי ובאמת להעריך את המוצרים אותם הוא מוכר. בתור איש מכירות תמצא את היתרונות במוצרים שלך שמדברים אלייך והתמקד בהם, האמן שהמוצר שאתה מוכר באמת עונה לצרכים של הלקוחות שלך וכך לא רק תהנה יותר מלעזור לאנשים אלא גם תמכור יותר. ככל שאיש המכירות נהנה יותר הוא מחייך יותר ולכן משרה אווירה נעימה ומזמינה ללקוחות. לכן ראשית, תחייך לעצמך – מגיע לך. מעבר לתחושה הנעימה שאתה מעביר לסביבה שלך, כשאתה מחייך אתה משחרר אצלך בראש אנדורפינים וסרוטונין דבר הגורם לך תחושת הנאה ורוגע, באמצעות תחושה זו תוכל לתפקד יותר טוב, תרגיש יותר טוב, תהיה צלול והכי חשוב – תמכור יותר.

שנית, מחקרים רבים ניסו להבין מדוע חיוך מדבק ולא מצאו סיבה לכך – זו עובדה בשטח ממש כמו פיהוק. ברגע שתחייך לאנשים באופן אוטומטי הם יחייכו בחזרה. לכן ברגע שתחייך ללקוח שלך, גם אם עובר עלייך יום רע, הלקוח יחייך אלייך בחזרה ודבר זה אוטומטית ייצור קירבה בינכם ויעזור לתהליך המכירה. ללקוח תהיה יותר נטייה לסמוך עלייך ולהקשיב למה שאתה מציע לו לרכוש ברגע שירגיש שאתה אמין וניתן לסמוך עלייך, שזאת תשיג באמצעות חיוך אמיתי וכובש. מעבר לכך ברגע שהלקוח שלך יחייך, ממש כמו אצלך גם אצלו ישתחררו אצלו אנדורפינים וסרוטונין ולכן יהיה נינוח יותר ופתוח יותר לקבל מידע, לפנייה ולרכישה. לקוח שמרגיש שהוא נהנה מחוויית הקנייה ייתן פחות משקל למחיר ויותר לתועלות אותם הוא יכול להשיג מהמוצר. חווית הקנייה חשובה לא פחות מהמכירה עצמה, לקוחות בימינו מחפשים ליהנות לא פחות משהם מחפשים לקנות. זאת הסיבה שחנויות רבות שמים מוזיקה קצבית וכיפית בשביל לגרום ללקוח ליהנות ולקנות יותר. לכן עלייך לגרום לחוויית הקנייה של הלקוח להיות מושלמת, תשיג זאת באמצעות ערך מוסף להליך המכירה שמתבטא בהומור וחיוך. מעבר לכך, איש מכירות אשר מחייך חיוך אמיתי מושך אנשים אליו להתעניין ולראות במה מדובר. ככל שתשרה אוירה נעימה המלאה בחיוכים  כך יותר אנשים ירצו להימשך לאזור שלך וכיוצא בזה יעלו המכירות שלך.  איש מכירות אשר מצליח למשוך אליו יותר קהל באמצעות חיוכים והרגשה נעימה, יוכל לבצע יותר הדגמות מכירה טובות, נוחות ומוצלחות.

לבסוף ניתן לראות כיצד החיוך פועל לשתי הכיוונים אצל אנשי מכירות, ראשית הוא משפיע על איש המכירות עצמו בכך שירגיש יותר נינוח ורגוע, ובכך ימכור יותר. ושנית בכך שהוא ימשוך אליו יותר לקוחות המרגישים כמוהו ובכך יגדיל את מחזור המכירות שלו. אל תשכח שאיש מכירות עיקר משכורתו היא בתמלוגים ממכירות לכן מאוד קל לאיש מכירות להתאכזב ולהתייאש כאשר עובר עליו יום רע או להתאכזב לאחר שהשקיע רבות במכירה אשר לא צלחה בסופו של דבר. במצב שכזה מאוד קל לאיש מכירות ליפול למעגל שלא נגמר של חוסר מכירות, דבר היכול לגרום לייאוש גדול ולהפסד גדול של המכירות. לכן חשוב לזכור שגם לאחר יום לא טוב שעברת בנקודת המכירה עלייך להתרומם ולחייך, אפילו בכוח, כי רק באמצעות החיוך יגיע הלקוח הבא שיקנה וכך אתה תחזור לחייך ואז יגיע עוד לקוח. רק כך. אז אל תפסיק לחייך ואל תפסיק למכור =)

"האופטימיות, החיוך והתקווה. מה מעט נחוץ כדי שהחיים יהיו מאושרים, והכל נמצא בנו, ובאופן המחשבה שלנו" – מרקוס אורליוס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב